Uvod
Svi putevi vode u ....
Razmotrićemo problem pronalaženja putanje kroz lavirint (pri čemu ćemo za primer uzeti tabelu sa 10 x 10 polja).
Sa svakog polja je dozvoljeno prelaziti na susedna polja: napred, nazad, levo i desno, pod uslovom da dato polje nije blokirano (siva polja na slikama), a naš zadatak je da iznađemo postupak preko koga računar može ustanoviti da li se sa zelenog polja, krećući se po navedenim pravilima, može preći na narandžasto polje.
Algoritam
Za početak, potrebno je označiti polja brojevima:
- početno polje će dobiti vrednost 0 (udaljenost polja "od samog sebe" je, naravno - 0)
- polja koja nisu obiđena dobiće vrednost -1 (šifra za "neobiđena polja")
- sivi "sanduci" će dobiti vrednost -2 (šifra za "nedostupna polja na koja se ne može prelaziti")
Potom se prelazi sa početnog polja na sva dostupna susedna polja, i upisuje se vrednost 1 (koja odgovara udaljenosti "plavih" polja od početnog polja, shodno ranije navedenim pravilima).
Sa polja udaljenosti 1, prelazi se na polja udaljenosti 2 ....
.... i postupak se ponavlja:
- Sa "dvojki" se prelazi na "trojke".
- Sa "trojki" se prelazi na "četvorke".
- Sa "četvorki" se prelazi na "petice".
- Sa "petica" se prelazi na "šestice".
- Sa "šestica" se prelazi na "sedmice".
- Sa "sedmica" se prelazi na "osmice" ....
.... i, na kraju, sa "osmica" se prelazi na polja udaljenosti devet (koraka).
Jedno od označenih polja je "narandžasto" (traženo) polje, i stoga se na ovom mestu pretraga zaustavlja.
Zarad pronalaženja svih putanja, potrebno je ispratiti sve kombinacije koje se dobijaju kretanjem od narandžastog polja, preko susednih polja manje udeljenosti, sve do početnog polja.
Da pojasnimo:
- do polja udaljenosti 9, može se doći sa bilo kog od susednih polja udaljenosti 8, ALI - samo sa susednih polja udaljenosti 8 (ne i sa ostalih polja koja su označena sa "8"!)
- na svako od polja udaljenosti 8, može se doći sa bilo kog od susednih polja udaljenosti 7
- na svako od polja udaljenosti 7, može se doći sa bilo kog od susednih polja udaljenosti 6 ....
.... nakon čega slede prelasci 6 => 5
, 5 => 4
, 4 => 3
, 3 => 2
, 2 => 1
, redom - do početnog polja.
Napomena: Tekstovi, slike, web aplikacije i svi ostali sadržaji na sajtu
codeblog.rs (osim u slučajevima gde je drugačije navedeno) predstavljaju intelektualnu svojinu autora sajta
codeblog.rs i zabranjeno je njihovo korišćenje na drugim sajtovima i štampanim medijima, kao i bilo kakvo drugo korišćenje u komercijalne svrhe, bez eksplicitnog pismenog odobrenja autora.